Trouwen...wij?? (deel 3)

16 Februari 2012
Terug

Hierbij weer een nieuwe blog van Petra en Martijn, die op 1 juni van dit jaar gaan trouwen. Vorige maand konden jullie lezen hoe we na een dag toeren door Zuid-Limburg, de perfecte locaties hadden gevonden. Helaas loopt de planning niet altijd zoals je hoopt en verwacht en kwam er onlangs een kink in de kabel. Ik moest het bruidspaar bellen met een vervelende mededeling: door een fout bij de locatie was hun reservering niet vastgelegd. Sterker nog, er waren opeens 2 andere bruidsparen geboekt, bij een locatie die normaal gesproken exclusiviteit voor een bruidspaar garandeert…een slechtnieuwsgesprek dus…

 

Martijn: ‘En dan wordt je aanstaande ’s avonds gebeld door je weddingplanner, die vertelt dat ze al een aantal dagen met buikpijn rondloopt omdat ze een vervelende mededeling heeft. Althans, dat kreeg ik mee uit het gesprek. Ik zag het koppie van Peet vertrekken en op een geschrokken stand staan. Ik dacht nog, oei dat wordt spannend. Ik ging dus al van het ergste uit en aan de andere kant dacht ik: alles liep te mooi, er moets iets tegenvallen.

Petra was nog aan het bellen, toen we bezoek kregen. Wat er precies besproken was en wat er nu aan de hand was, moest dus nog even wachten. Ik was stiekem wel erg benieuwd waarom ze al met dagen buikpijn liep. De echte boodschap bleef nog een paar uur bewaard…

Het bezoek was nog niet de deur uit of daar kwam mijn vraag: wat is er nu aan de hand? Uiteindelijk duidelijkheid: de trouwlocatie was overboekt. Onze weddingplanner had al een bevestiging gekregen, maar had op basis van haar gevoel nog eens geinformeerd. De weddingplanner is er tenslotte niet alleen voor de check, maar vooral ook voor de dubbel-check. En maar goed ook. Wat bleek: de hotelmanager die ons had rondgeleid en de opdracht had bevestigd was niet meer in dienst. Gevolg: we waren niet bekend bij de locatie en er was al een dubbelboeking die dag. Oeps…Loes was al druk in de weer geweest om toch bij het oorspronkelijke plan te blijven, maar het mocht niet baten. Dit ging niet meer zoals we wilden.

En dan kun je dus maar één ding doen: op naar de alternatieven. Gelukkig konden we teruggrijpen op onze eerste zoektocht en waren we er snel uit. Zó snel had onze weddingplanner ook niet verwacht.’

Petra: ‘Toen Loes, onze weddingplanner, me vertelde dat de locatie die we vijf maanden ervoor al hadden bezocht en hadden gereserveerd niet kon doorgaan zoals was afgesproken, baalde ik flink. Een echte trouwlocatie uit de boekjes, een prachtig kasteel, een tuin met keurig geknipte heggen en een fontein en mooie kamers binnen als het dan toch regent die dag. Normaal wordt de locatie gereserveerd voor één bruidspaar, nu waren er die dag opeens drie stellen, een communicatiefout in het agendabeheer…we konden er nog wel terecht om te trouwen maar er zou het een en ander aangepast moeten worden, zoals de plek voor de lunch.

Wat we hadden afgesproken, ging dus niet meer lukken. En als je je dan bedenkt dat er ook nog twee andere bruidsparen rondlopen die dag, ik zag het al voor me….. Terwijl wij elkaar het ja-woord geven, gooit aan de andere kant van de slotgracht de familie rijst over bruidspaar 2, terwijl op dat moment de auto aankomt rijden met blikjes aan de bumper met bruidpaar 3 erin,……nee dat ging hem niet worden! Deze optie was inmiddels verre van onze sprookjeslocatie.

Gelukkig had Loes had de volgende dag meteen al drie andere opties voor ons. Eén daarvan was ons eerste idee qua locatie. We hadden dit ooit geroepen, maar eigenlijk niet meer serieus overwogen toen we het kasteel hadden bezocht. Maar nu we er nog een keer over nadachten was deze locatie toch door ons hoofd blijven spoken. Want paste deze plek eigenlijk niet veel meer bij ons?? Dus binnen een half uur was de knoop doorgehakt en hadden we een nieuwe locatie, waarmee we heel blij zijn. Of we teleurgesteld zijn over de eerste locatie, ja uiteraard maar niet eens lang. Of we stress hebben gehad in verband met de overboeking, nee helemaal niet, dankzij Loes konden we ons gelijk richten op nieuwe opties. Slapeloze nachten of buikpijn erdoor, wij in ieder geval niet!

Voor ons heeft dit maar weer een bewezen dat hulp van een weddingplanner ideaal is. Geen stress met de voorbereidingen, iemand die alles nog eens goed en tijdig checkt, en mocht er onverhoopt dan toch iets mis gaan, zorgt zij ervoor dat je hier zo min mogelijk last van hebt. En het was Loes die gelijk langsging op de nieuwe locatie, onze wensen doorsprak met de eigenaar en uiteraard ooggetuige was toen de eigenaar onze reservering met blokletters in de agenda schreef!

Mooie bijkomstigheid; ook voor mijn zus is het weer een verassing, aangezien ik tijdens het passen van de trouwjurk er per ongeluk de locatie uit flapte tegen de verkoopster! Misschien moest het wel zo zijn…’


Terug

Share this:




Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Plaats uw reactie

Naam:
E-mail:
Reactie:

SPAM-beveliging: